چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
بنی احمدی خواهران البرز

نشست اساتید مدارس علمیه خواهران استان البرز با محوریت «آسیب شناسی اخلاق در حوزه» و «آموزش پژوهش محور» در کرج برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج،حجت الاسلام ابوالفضل بنی احمدی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز در این نشست که در محل سالن همایش مدیریت استان با حضور مدیران و اساتید برگزار شد، با بیان گزارشی اجمالی از اجلاسیه موسسین و مدیران سراسر کشور در قم، اعلام داشت: در حال حاضر بالغ بر 400 مدرسه علمیه در کشور در حال فعالیت است که 70 هزار طلبه در حال تحصیل و 60هزار  دانش آموخته را به خود اختصاص داده اند. برای این ظرفیت عظیم که مسئولیت صیانت از دین و ارزشهای انسانی را در جامعه بر عهده دارند باید برنامه ریزی شود.

وی در مقام تبیین اهمیت جایگاه حوزه های علمیه خواهران با اشاره به رهنمودهای بزرگان گفت: امروزه سردمداران کفر، دنیا را به فساد و تباهی می کشانند و از مهمترین موضوع که اندیشه و سبک زندگی زنان جامعه است، کار را آغاز نموده اند با توجه به این امر اهمیت کار حوزه در معرفی جایگاه اصیل زن در متن زندگی فردی و خانواده و اجتماع بیش از پیش آشکار می گردد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز، به چالش کشیدن محتوای آزادی از سوی سردمداران سکولار و تغییر تفکر اجتماعی نسبت به واژه آزادی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: در سایه تغییر مفهوم آزادی به دست هجمه فرهنگی در عصر حاضر عادی سازی گناه و تضعیف اعتقادات اتفاق خواهد افتاد، لذا باید دستگاهی باشد تا پاسخگوی شبهات و سوالات اقشار مختلف جامعه دراین موضوعات باشد که حوزه علمیه نقش موثری دراین زمینه می تواند داشته باشد.

وی از مدیران و اساتید به عنوان خادمان عقول جامعه یاد کرد و تصریح نمود: در طول پنج سال تحصیلی که طلاب در مدارس علمیه به علم آموزی می پردازند فرصت مطلوبی است که اساتید با برنامه ای منسجم بتوانند در حوزه های علمیه انسان سازی داشته باشند و استاد بالاترین تاثیر را بر اخلاق و منش طلبه می گذارد.

حجت الاسلام محمد حسین گلکار از اعضای موسسه مطالعات راهبردی علوم معارف اسلامی هم در ادامه این نشست  به معرفی و تبیین مولفه های «آموزش پژوهش محور» پرداخت.

 وی گفت: نگاه سیستمی به دین دستورات دین را دستورهای استراتژیک  و برنامه ریز زندگی می داند و در صدد فعال کردن برنامه های دین در زندگی مردم است.

این پژوهشگر دینی، افزود: خیلی از مباحثی که از دین استخراج می شود و به مخاطبین ارائه می گردد دچار آفت هایی می شود .

وی تصریح کرد: با برنامه های عملیاتی در زندگی، «آموزه‌های اخلاقی صرف» به «آموزه زندگی» که در موفقیت فرد در دنیا تاثیر به سزایی دارد تبدیل می گردد و مخاطب پس از احساس نیاز و برای رسیدن به زندگی موفق این آموزه ها را در زندگی به کار خواهد برد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha